مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی دکتر شيخ

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

تعالی سازمانی

European Fundamental Quality Management: EFQM

تاریخچه تعالی :

دراواخر دهه 1980 ، که اقتصاد اروپا در معرض تهدید بازارهای خاور دور (به ویژه ژاپن) قرار داشت ، انجمنی از مدیران عامل 14 سازمان پیشرو در اروپا گرد هم آمدند تا راهـکار به سـلامت از مخاطره موجود و پیشبرندگی و سردمداری آینده را بیابند.

مشورت این گروه و عزم گروهی آنان به تاسیس بنیاد غیر وابسته کیفیت انجامید.بنیادی که ماموریت آن گستـرش آگاهی ها و ارائه دوره های مدیریت، و شناسایی دست آوردها و تشویق و انگیزش راهیان مسیر توسعه و تعالی است.

بدین ترتیب در سال 1989 ، EFQM تاسیس شد و کمیسیون اروپا آن را تایید کرد.

الگوی تعالی از سال 1991 بکار گرفته شد. در سال 1992 نخستین جایزه بنیاد اروپایی کیفیت به بـرتـرین شرکتهای رو به تعالی تعلق گرفت . از آن زمان این الگوی استاندارد ، دائما“ بازبینی و رفع نقص شده است تا بتواند صـرفـا“ منعکس کننده فرضیـاتی باشـد که قبـلا“ در عمـــل به اثبـات رسیده اند.

نتیجه آنکه این الـگو ، بر (( تعالی سازمان )) متمرکز است و ناگزیر همه جنبه های مدیریت یک سازمان را شامل می شود و به علاوه ، ”سازمان“ هر اندازه و ابعادی که داشته باشد ، می تواند از آن استفاده کند.

مدل تعالی (EFQM) چیست؟

تعالی به عملکرد برجسته مدیریت یک سازمان که به دستیابی به نتایج درخشان منتهی شده و از مفاهیم بنیادی مدیریت به شرح ذیل نشات گرفته باشد اطلاق می شود.

(1نتیجه گرایی

(2تمرکز برمشتری

(3راهبری و ثبات در هدف و مقصود

(4مدیریت بر مبنای فرآیندها و واقعیات موجود

(5مشارکت فعال کارکنان در مسیر بهبود

(6تفکر اصلاحی و نوآورانه مستمر

(7حفظ و توسعه رابطه سودمند دو جانبه با طرفها و شرکای تجاری

پذیرش مسئولیتهای اجتماعی

دانلود تعريف جامع EFQM

دانلود آشنايي با مدل تعالی سازمانیEFQM

دانلود آشنايي با اهداف و مفاهيم بنيادي تعالي سازماني

دانلود آموزش تربيت ارزياب ( برطبق آخرين استاندارد مدل تعالي سازماني EFQM)

 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

جشن نشاط رمضانه جهت كودكان بستري دربخشها با همكاري گروه تبليغي – فرهنگي نسيم رضوان قم