مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی دکتر شيخ

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

ردیف

   

نام و نام خانوادگی 

نوع مدرک تحصیلی

سمت در بیمارستان 

سمت در کمیته 

شماره ملی 

شماره نظام پزشکی

1

   

دکتر علی قاسمی 

فوق تخصص هماتولوژی ‏- انکولوژی

ریاست بیمارستان

رییس کمیته

0919828736

71353

2

   

 دکتر یاسر سلحشور

متخصص اطفال 

مدیریت بیمارستان 

مدیر بیمارستان

0700403426

118646

3

   

مژگان بهاری

کارشناس پرستاری  

مدیر پرستاری 

مدیر پرستاری

0681764163

  

‏-

4

   

مهناز زیوری نجف پور

کارشناس علوم اجتماعی(مددکاری) 

کارشناس IPD

کارشناس IPD

 0923083537

  

‏-

5

   

سید حسن 

قندریز

کارشناس ارشد نرم افزار

مسئول IT

سرپرست IT

0938814771

  

‏-

6

   

طاهره عزیزی

کارشناس ارشد مدارک پزشکی

مسئول مدیریت اطلاعات سلامت 

مسئول مدیریت اطلاعات سلامت

 

  

‏-

7

   

علیرضا مشرف

کارشناس حسابداری 

مسئول واحد درآمد

مسئول درآمد

0941228241

  

‏-

8

   

زهره خاکپور 

کاردان امور اداری

کارشناس اتاق عمل

کارشناس IPD

-

  

‏-

                                 


 
 

 

 

 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

 
  • پایه گذار بیهوشی درآغوش مادر در اتاق عمل
  • تنها مرکز دیالیز صفاقی در شمال شرق کشور
  • تنها مرکز ارایه کننده خدمات به کودکان تالاسمی هموفیلی در شمال شرق کشور
  • تنها مرکز درمان سرطان کودکان در شمال شرق ایران
  • دندان پزشکی کودکان تحت بیهوشی
  •  انجام آسپیراسیون و بیوپسی مغز استخوان تحت بیهوشی در اتاق عمل  
     
  • انجام خدمات تشخیصی یوروداینامیک
  • جراحی پیشرفته اطفال
  • انجام همودیالیز و دیالیز صفاقی کودکان
  • آموزش پزشکی به دانشجویان(استاژر؛ اینترن؛ آسیستان و فلوشیپ های کلیه و خون کودکان)
  • آموزش دانشجویان پرستاری، آزمایشگاه، بهداشت، رادیولوژی، اطلاعات سلامت و گفتار درمانی
         

      بخش های بالینی ( بستری)

  • مراقبت ویژه کودکان (ICU, PICU)
  • بخش فوق تخصصی هماتولوژی و انکولوژی کودکان 1 و 2 ( خون و سرطان کودکان)
  • شیمی درمانی سرپایی
  • بخش فوق تخصصی نفرولوژی کودکان ( کلیه کودکان)
  • همودیالیز
  • دیالیز صفاقی
  • اتاق عمل کودکان
  • بخش فوق تخصصی جراحی کودکان
  • بخش جنرال 1 , 2 
  • اورژانس کودکان
     

      بخش های پارکیلنیک

  • یورودینامیک (نوار مثانه)
  • آسیب شناسی
  • آزمایشگاه
  • دندانپزشکی
  • رادیولوژی و سونوگرافی
  • VCUG  
  • الکتروآنسفالوگرافی (نوارمغز)
  • اکوکاردیوگرافی ( نوار قلب)
  • گفتار درمانی
  • داروخانه
  • بیماران هموفیلی و تالاسمی ( کلینیک سرور)
  • درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی کودکان

 

 

                   
                         
اعضاء کمیته گردشگر سلامت           پرستاران گردشگر سلامت           آلبوم تصاویر

 

           
               

دکتر یاسر سلحشور

سمت: پزشک مسئول واحد گردشگری سلامت (IPD)، متخصص کودکان 

کد ملی: 0700403426

پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شماره تماس : 05137269021    داخلی 107

شرح وظایف پزشک واحد بيماران بين الملل (پزشک IPD):

  • ويزيت بيمار در ساعت اول بستری
  • هماهنگي با پزشک معالج و گرفتن دستورات اولیه
  • هماهنگي با سرپرستار بخش و دفتر پرستاری جهت انجام اقدامات لازم در سريعترين زمان ممكن
  • ويزيت روزانه مريض
  • هماهنگي با مسئول سامانه الكترونيک و سايت موسسه پزشكي جهت آماده کردن پرونده الكترونيک
  • همكاری با پزشک معالج جهت آماده کردن خلاصه پرونده و مدارک مريض به زبان انگلیسی
  • پي گيری اتفاقات اورژانسي که ممكن است در طي 24 ساعت برای بيمار اتفاق بيفتد
  • ارائه اطلاعات کافي به بيمار در مورد نحوه شكايت و روند درمان بيمار
           

مهناز زیوری نجف پور

سمت: کارشناس مسئول واحد گردشگری سلامت(IPD)، کارشناس علوم اجتماعی گرایش مددکاری 

کد ملی: 0923083537

پست الکترونیک:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شماره مستقیم:  05137130173   شماره تماس: 05137269021   داخلی 260  

شرح وظایف کارشناس IPD:

  • حضور مستمر در واحد بيماران بين الملل
  • استقبال از بيمار بين الملل هنگام ورود به موسسه  پزشكي
  • ارائه اطلاعات لازم به بيمار بين الملل در زمينه خدمات و امكانات موسسه پزشكي
  • انجام هماهنگي های لازم جهت پذيرش بيمار بين الملل در موسسه پزشكي
  • اطلاع به پزشک IPD و پزشک معالج در هنگام بستری بيمار بين الملل
  • هدايت و معرفي بيمار بين الملل به بخش محل بستری بيمار بين الملل
  • کمک در ترجمه و ارتباط بيمار بين الملل با کادر پزشكي و پرستاری در حين بستری بيمار بين الملل        
 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

واحد توسعه آموزش بالینی بیمارستان، کانون تفکر و نوآوری در راستای ارتقای کیفیت آموزش بالینی است که وظایف آموزشی را مانند مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه ها EDC در بیمارستان برعهده دارد.

چارت سازمانی مصوب واحد توسعه آموزش بالینی در زیرمجموعه معاونت آموزشی مرکز قرار دارد.

اهداف واحد توسعه آموزش بالینی در راستای طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و منطبق بر سیاست های مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه و دانشکده پزشکی مشهد می باشد.

آموزش بالینی از این نظر حائز اهمیت است که دانشجویان آنچه را که در کلاسهای تئوری آموخته اند در محیط بالین به کار می گیرند لذا فراهم کردن بستری مناسب جهت آموزش فراگیران در بیمارستان های آموزشی امری مهم تلقی می شود و این امر مستلزم برنامه ریزی دقیق، شناخت کمبود ها و اصلاح نقایص می باشد.

تدوین برنامه ای مشخص با اهداف روشن و حرکت در مسیر رو به رشد باعث تعالی سیستم آموزشی و بهبود آموزش خواهد شد.

شرح وظایف و انتظارات:

  • برنامه ريزي براي ارتقاء كيفيت آموزش باليني در چهارچوب سیاست ها و برنامه های دانشگاه ،دانشکده پزشکی و بیمارستان
  • نظارت بر اجراي برنامه ارتقاي كيفيت آموزش باليني
  • پايش برنامه ارتقاي كيفيت آموزش باليني(مجموعه اي از اهداف، فعاليت ها و راهكار ها براي ارتقاء آموزش باليني مي باشد) و طراحي اقدامات اصلاحي
  • تدوين فرايندهاي آموزشي (جدول يا برنامه يا راهنماي فرايند هاي آموزشي)
  • تدوين روشهاي ارزيابي عملكرد مناسب يادگيري و ياددهي؛ در عرصه هاي دانش و توانمنديهاي باليني،
  • مهارتهاي فردي، رفتار حرفه اي و ساز و كارهاي بازخورد دو طرفه (ارائه دهنده دانش– فراگير)
  • تدوين خط مشي و روش اجرايي در خصوص نحوه پايش ميزان و كيفيت فعاليت هاي آموزشي اعضاء هيات علمي
  • تدوين خط مشي و روش اجرايي در خصوص توانمند سازي اعضاء هيات علمي
  • اجراي آيين نامه داخلي براي تشويق اعضاي هيات علمي )با تاكيد بر مشوق هاي غير مالي( در خصوص فعاليتهاي مطلوب آموزشي و پژوهشي و درماني
  • جراي آئين نامه داخلي در خصوص ايجاد و حفظ ارتباط آموزشي و پژوهشي با اساتيد برجسته و بازنشسته
  • تدوين و اجراي برنامه سنجش رضايت اعضاي هيات علمي از امكانات آموزشي و رفاهي
  • تدوين برنامه مدون در خصوص برگزاري منظم دوره هاي توجيهي بدو ورود فراگيران شامل آشنايي با بخش هاي مختلف بيمارستان، اهداف وبرنامه ها، قوانين و مقررات بالا دستي، ضوابط داخلي ، نحوه ارتباطات درون و برون سازماني، امكانات مختلف، نحوه تكميل پرونده بيماران، و تعريف شرح وظايف و اختيارات دانشجويان و دستياران
  • تدوين و اجراي سنجش رضايت مندي فراگيران از خدمات آموزشي و رفاهی/ سوابق سنجش رضايت مندي (حداقل 6 ماهه)
  • همکاری در تدوین و اجرای برنامه عملیاتی در راستای برنامه استراتژیک آموزشی بیمارستان و واحد آموزش
  • کسب دستور و برنامه کار از معاونت آموزشی و پژوهشی مرکز و ارائه گزارشهای 6 ماهه به معاونت آموزشی
  • برنامه ریزی در خصوص بروز رسانی کلیه اطلاعات صفحات وب مرکز قسمت معاونت آموزشی
  • مکاتبه و پیگیری امور مربوطه به پیاده سازی استاندارد های اعتبار بخشی اموزش در مرکز با همکاری گروه آموزشی
  • راهبری و مشارکت در اجرای استاندارد های اعتبار بخشی بیمارستانهای آموزشی
  • هدایت کمیته های آموزشی، بخشها و گروه های بیمارستانی در زمینه بازنگری برنامه های آموزشی، اصلاح روند ارزشیابی آموزشی، بکارگیری روشهای جدید آموزشی و یادگیری
  • تدوين و اجراي فرايند ارتباط بي واسطه فراگيران با معاون آموزشي
  • تدوين ساز و كارهاي مشخص پاسخگويي دستياران (تخصصي و فوق تخصصي) به رئيس و معاون آموزشي بيمارستان به ازاي انجام اقدامات درماني دستياران (تخصصي و فوق تخصصي)
  • تدوين برنامه هاي مدون براي آشنايي فراگيران با الزامات نظام درماني و بيمه اي
  • تدوين برنامه مناسب براي ياددهي و پايش ايمني فراگيران در برخورد با بيماران

شرح وظایف و راهکارها 

  • برنامه ريزی برای ارتقای كيفيت آموزش پزشكی بيمارستان در چارچوب سياست ها و برنامه های دانشگاه، دانشكده پزشكی و بيمارستان

      راهکار:
          الف: برگزاری كارگاه های آموزشی
          ب: بررسی آئين نامه ها و فرم های مربوط به ارزشيابی

  • ارتقای توانمنديهای اعضای هيأت علمی بيمارستان در زمينه برنامه ريزی آموزشی، ارزشيابی (اعم از فراگيران، برنامه و اعضای هيأت علمی)، روشهای تدريس و يادگيری، پژوهش در آموزش، و مديريت تغيير در حيطه آموزش بالينی

     راهکار:
         الف: برگزاری كارگاه های آموزشی جهت آشنايی اساتيد با برنامه ريزی های آموزشی ، شيوه های نوين تدريس و...
         ب: معرفی و تهيه كتاب و جزوه و پمفلت درمورد روش های نوين تدريس و ....
         ج: انجام كارهای پژوهشی و تحقيقاتی در حيطه های پژوهش در آموزش

  • هدايت كميته های آموزشی، بخشها و گروه های بيمارستانی در زمينه بازنگری برنامه های آموزشی، اصلاح روند ارزشيابی آموزشی، بكارگيری روشهای جديد آموزشی و يادگيری و هدايت طرحهای پژوهش در آموزش در حيطه آموزش بالينی
  • پايش مستمر عوامل مؤثر بر كيفيت آموزشی و ارائه بازخورد لازم به مراجع ذيربط
  • انجام طرحهای پژوهش در آموزش به صورت مشترك با بخشها / گروههای آموزشی بيمارستان در حيطه آموزش بالينی
  • هدايت و نظارت بر فعاليتهای آموزشی اساتيد، دانشجويان و گروه های آموزشی بيمارستان
  • ارايه پيشنهاد و مشاوره به دانشكده پزشكی در خصوص اتخاذ راهكارهای مؤثر در افزايش كيفيت آموزش پزشكی
  • نظارت بر اجراي برنامه ارتقاي كيفيت آموزش باليني
  • پايش برنامه ارتقاي كيفيت آموزش باليني(مجموعه اي از اهداف، فعاليت ها و راهكار ها براي ارتقاء آموزش باليني مي باشد) و طراحي اقدامات اصلاحي
  • تدوين فرايندهاي آموزشي (جدول يا برنامه يا راهنماي فرايند هاي آموزشي)
  • تدوين روشهاي ارزيابي عملكرد مناسب يادگيري و ياددهي؛ در عرصه هاي دانش و توانمنديهاي باليني،
  • مهارتهاي فردي، رفتار حرفه اي و ساز و كارهاي بازخورد دو طرفه (ارائه دهنده دانش– فراگير)
  • تدوين خط مشي و روش اجرايي در خصوص نحوه پايش ميزان و كيفيت فعاليت هاي آموزشي اعضاء هيات علمي
  • تدوين خط مشي و روش اجرايي در خصوص توانمند سازي اعضاء هيات علمي
  • اجراي آيين نامه داخلي براي تشويق اعضاي هيات علمي )با تاكيد بر مشوق هاي غير مالي( در خصوص فعاليتهاي مطلوب آموزشي و پژوهشي و درماني
  • اجراي آئين نامه داخلي در خصوص ايجاد و حفظ ارتباط آموزشي و پژوهشي با اساتيد برجسته و بازنشسته
  • تدوين و اجراي برنامه سنجش رضايت اعضاي هيات علمي از امكانات آموزشي و رفاهي
  • تدوين برنامه مدون در خصوص برگزاري منظم دوره هاي توجيهي بدو ورود فراگيران شامل آشنايي با بخش هاي مختلف بيمارستان، اهداف وبرنامه ها، قوانين و مقررات بالا دستي، ضوابط داخلي ، نحوه ارتباطات درون و برون سازماني، امكانات مختلف، نحوه تكميل پرونده بيماران، و تعريف شرح وظايف و اختيارات دانشجويان و دستياران
  • تدوين و اجراي سنجش رضايت مندي فراگيران از خدمات آموزشي و رفاهی/ سوابق سنجش رضايت مندي (حداقل 6 ماهه)
  • همکاری در تدوین و اجرای برنامه عملیاتی در راستای برنامه استراتژیک آموزشی بیمارستان و واحد آموزش
  • کسب دستور و برنامه کار از معاونت آموزشی و پژوهشی مرکز و ارائه گزارشهای 6 ماهه به معاونت آموزشی
  • برنامه ریزی در خصوص بروز رسانی کلیه اطلاعات صفحات وب مرکز قسمت معاونت آموزشی
  • مکاتبه و پیگیری امور مربوطه به پیاده سازی استاندارد های اعتبار بخشی اموزش در مرکز با همکاری گروه آموزشی
  • راهبری و مشارکت در اجرای استاندارد های اعتبار بخشی بیمارستانهای آموزشی
  • هدایت کمیته های آموزشی، بخشها و گروه های بیمارستانی در زمینه بازنگری برنامه های آموزشی، اصلاح روند ارزشیابی آموزشی، بکارگیری روشهای جدید آموزشی و یادگیری
  • تدوين و اجراي فرايند ارتباط بي واسطه فراگيران با معاون آموزشي
  • تدوين ساز و كارهاي مشخص پاسخگويي دستياران (تخصصي و فوق تخصصي) به رئيس و معاون آموزشي بيمارستان به ازاي انجام اقدامات درماني دستياران (تخصصي و فوق تخصصي)
  • تدوين برنامه هاي مدون براي آشنايي فراگيران با الزامات نظام درماني و بيمه اي
  • تدوين برنامه مناسب براي ياددهي و پايش ايمني فراگيران در برخورد با بيماران

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

افتخارات مركز پزشكي فوق تخصصي كودكان سرور ( بيمارستان دكتر شيخ )

در عرصه ارائه خدمات به ملت عزيز و شريف ايران در هر سازماني و اداره با مديريت صحيح مي توان آن خدمات را به ملسه ظهور رسانيد و گامي را در رضايتمندي ملت عزيز برداشت . در اين عرصه يكي از خدمات كه مي توان به اين ملت ارائه نمود خدمات درماني مي باشد كه دولت جمهوري اسلامي آن را به دوش وزلرت بهداشت درمان و آموزش پزشكي قرار داده است كه وزارت متبوع به دانشگاهها و به طبع به بيمارستانها و در اين فرايند هرگونه سوء مديريت در بيمارستانها مي توان باعث عدم رضايتمندي بيماران و تهديدي براي سلامت ( درماني-رواني) گردد. و با توجه به اين هدف اين مركز جهت ارائه هرچه بهتر و با مديريتي توانمند در اين راه گام برداشته است كه به موفقيتهايي دست يافته و در اين جا از زحمات كليه عزيزان كه تلاش فراوان نمودند تا اين مركز پزشكي از سال ساخت آن در سال 1375 تاكنون به عنوان مركز پزشكي فوق تخصصي ادامه حيات داشته باشد تشكر و قدرداني نمود.


Ø       يكي از موفقيتهاي اين مركز پزشكي فوق تخصصي به دست آوردن گواهينامه ارزشيابي تحت عنوان درجه يك ملي 6 سال متوالي از سال 1381- 1382 1386 از مركز برنامه ريزي و هماهنگي در امور درمان وزارت بهداشت و درمان كشور مي باشد كه اين خود نشانه اي از توجه خاص روسا و مديريت اين مركز به زير ساختها بيمارستاني كه از افتتاح اين مركز در سال 1375 توسط روسا و مديران گذشته شروع و تاكنون ادامه يافته است و در اين جا از زحمات و تلاشهاي بي شايبه آن عزيزان تشكر و قدرداني مي گردد.

Ø       اين مركز تنها بيمارستان چند تخصصي است كه از سيستم his بيمارستاني (hospital information system ) به طور كامل در زمينه مالي و اسناد پزشكي استفاده مي شود .

 

Ø       تنها مركز فوق تخصصي كه دندانپزشكي كودكان تحت بيهوشي در شرق كشور است .

Ø       اين مركز جزوه نادر مراكزي است كه اقدامات تشخيصي - درماني تحت هدايت تصوير برداري پزشكي را انجام مي دهد

Ø       يكي از شاخص هاي اين مركز ، بيهوشي اطفال در آغوش والدين بوده كه بيمار بدون هرنوع گريه و اظطراب از آغوش والدين جدا شده و تحت عمل جراحي قرار مي گيرد .

Ø       اين بيمارستان ، در سال 1386 موفق به دريافت لوح بيمارستان نمونه استاني در زمينه اسناد پزشكي گرديد .

Ø       سالانه حدود 10000 كودك بيمار در اين بيمارستان بستري و از خدمات درماني آن بهره مي برند .

Ø       اين مركز تنهاي مركزي است كه در سطح استان آزمايشات ph متري مانومتري- تست عرق و آزمايشات فوق تخصصي گوارش را انجام مي دهد

Ø       اين مركز تنها مركزي است كه دياليز مختص كودكان بويژه دياليز صفاقي كه روش درماني موثر و كارايي مي باشد را داراست .

Ø       اين مركز جزوه نادر مركزي است كه نمونه برداري مغز استخوان در كودكان مشكوك به سرطان را تحت بيهوشي انجام مي دهد .

Ø       در اين مركز انجمن شكاف كام و لب شكري نيز افتتاح شده است

Ø       سالانه حدود 15000 كودك بيمار از خدمات درمانگاهي اين مركز بهره مند مي شوند .

Ø       سالانه حدود 5000 كودك با بيماري وخيم ، از خدمات بخش اورژانس اين مركز بهره مند مي گردند .

Ø       بخش سرطان شناسي و خون شناسي اين مركز سالانه بيش از هزار مورد خدمات بستري و بيش از 8000 خدمات شيمي درماني به كودكان سرطاني ارائه مي دهد .

Ø       سالانه بيش از 20000 مورد خدمت در بخش راديولوژي اين مركز به كودكان بيمار ارائه مي گردد .

Ø       سالانه بيش از 60000 مورد خدمت در بخش آزمايشگاه اين مركز به كودكان بيمار ارائه مي گردد .

Ø       سالانه حدود 2500 مورد خدمت در بخش آسيب شناسي اين مركز به كودكان بيمار ارائه مي گردد .

Ø       خدمات يورديناميك اين مركز به كودكان داراي مشكلات ادراري نظير بي اختياري ادرار و ... در شرق كشور به صورت منحصر به فرد است .

Ø       اميد است انشاء ا... به زودي شاهد بهره برداري از CT اسكن و MRI اين مركز بوده و گامي جديد در خدمت به كودكان اين مرز و بوم برداريم

Ø       بيش از 50 نفر متخصص و بيش از 30 نفر فوق تخصص بيماريهاي كودكان در اين مركز مشغول ارائه خدمات شبانه روزي به كودكان آينده ساز اين كشور هستند .

Ø       تقزيباً در تمام 24 ساعت شبانه روزي كودكان مراجعه كننده به درمانگاه اين بيمارستان توسط متخصص اطفال مقيم ويزيت مي شوند .

Ø       سالانه حدود 50 پژوهش علمي - تحقيقاتي در اين مركز صورت گرفته و نتيج آن در مجلات و كنگره هاي داخل و خارج كشور ارائه مي گردد و به نوبه خود گامي مهم در عرصه توليد دانش است .

Ø       سالانه صدها دانشجوي دوره هاي تخصصي ، پزشكي عمومي ، پرستاري ، پيراپزشكي تحت نظر اعضاء هيات علمي دانشگاه در اين مركز آموزش مي بينند

Ø       كتابخانه اين مركز با بيش از هزار جلد كتاب تخصصي و فوق تخصصي به صورت 12 ساعته هر روز به پرسنل و دانشجويان خدمات مي دهند .

Ø       كسورات بي سابقه كمتر از 2% در اين مركز نشانه مديريت توانمند مالي به عنوان بستر ارائه خدمت به كودكان بيمار است .

Ø       حدود 50 ميليون تومان در سال در واحد مددكاري اين مركز به بيماران مستضعف كمك مي شود .

Ø       تنها مركز تالاسمي - هموفيلي شرق كشور كه به بيماران مزمن مبتلا به اين بيماريها خدمات رايگان ارائه مي كند .

Ø       تشخيص بيماريهاي هموفيلي و تالاسمي ، مشاوره قبل از ازدواج و تشخيص بيماري قبل از تولد با امكانات موجود در اين مركز براي همنوعان ميسر گرديده است .

 

افتخار ما اين است كه تنها ارائه دهنده خدمت به كودكان مبتلا به نارسايي كليه - دياليزي - سرطاني - داراي ناهنجاريهاي مادر زادي هموفيلي و تالاسمي كه همه آنها جزء بيماريهاي مزمن و پرهزينه مي باشند در خراسان هستيم

 افتخار ما اين است كه در 5 سال گذشته خدمات دهي ما به كودكان بيمار در بخش هاي مختلف بين 40 تا 300% افزايش يافته است .

 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

عملكرد بيمارستان تا كنون

گزارش عملکرد : 

      گزارش عملکرد سال 97

      گزارش عملکرد سال 96

 

تجهيزات و اقدامات انجام شده در آزمايشگاه و راديولوژي :

خريد دستگاه Elisa  -  تهيه سيستم گازومتري مستقيم با قابليت Ht .بازسازي و راه اندازي دستگاه اتوانالايزر  - ايجاد بخش مخصو ص انجام آزمايشات فوق تخصصي بر روي مدفوع بيماران  -ايجاد بخش مجزاي انجام تست عرق براي اولين بار در استان خراسان  - خريد دستگاه اتوآنالايزر ليازيس- خرید دستگاه فلوسایتومتری

راديولوژي

 راديولوژي كامپيوتري -فلوسكوپي ديجيتال - اقدامات مداخله اي ( راديولوژيك ) ( بيوپسي درناژ ) - ريداكشن انواژيناسيون راه اندازی DR

بخش ICU

 باز سازي و نوسازي سيستم تهويه آي سي يو - تجهيز كامل ICU به سيستم هاي ونتيلاتور جديد - تجهيز ICU به سيستم مجهز تخت نوزاد - ايجاد واحد جديد EEG . راه اندازي سيستم اكسيژن مركزي در بخش ICU -  تجهيز ICU به سيستم ساكشن و اکسیژن مركزي افتتاح بخش PICUو تجهیز آن -  بازسازی آبدارخانه و سیستم های بهداشتی- تجهیز و اختصاص فضای مناسب برای اتاق مادران خرید اکوکاردیوگرافی برای بخش ICU

بخش دياليز و نفرولوژي

 تجهيز كامل بخش دياليز به دسگاههاي جديد از جمله : خريداري 6 عدد دستگاه گمبرو - 1 دستگاه EKG - الكتروشوك - تلوزيون - سي دي - دستگاه آب سرد كن و توسعه بخش و خريداري 6 تخت بيمار  -  اضافه شدن بخش دياليز صفاقي و راه اندازي بخش همراه با كل تجهيزات بخش  -  رنگ آمیزی و تزئین فضای داخل سالن و دیوارهای بخش نصب کمد در اتاق کار پرستاران

بخش داخلي

افتتاح واحد شيمي درماني در طبقه همکف همراه با تجهيز دستگاههاي بازي كامپيوتري جهت اطفال - راه اندازي و تجهيز اتاق بازي جهت اطفال اين بخش  -  تهيه تخت همراه جهت همراهان  -  رنگ آميزي و تزيين ديوارها متناسب با سن اطفال در كل بخش  -  تجهيز اتاق رزيدنت به سيستم كامپيوتري و اتصال به اينترنت  -  تجهيز اتاقها به يخچال -  تلوزيون - و سيستم مدار بسته -  اختصاص يك اتاق جهت استراحت پرسنل -  خريداري 2 عدد دستگاه سرنگ پمپ - 3 عدد پمپ انفوزيون - چراغ اشعه  - دستگاه شيكر جهت بخش  -  خريداري برانكارد مجهز به كپسول اكسيژن  -  تجهيز كامل اتاقهاي ايزوله -  خريداري 2 عدد تشك مواج توسعه اتاق کار پرستاران نصب کمد دیواری جهت همراهیان بیماران ایجاد اتاق درس جهت دانشجویان پزشکی ایجاد فضای نمازخانه برای بیماران و همراهیان ایجاد فضایی جهت اساتید هماتولوژی و تجهیز نمودن آن به سیستم کامپیوتری و اینترنت

 بخش اتاق عمل و جراحي

.خريداري سيستم هاي مونيتور اينويزيو -تجهيز اتاق عمل به سيستم كوتر پيشرفته - بازسازي و نوسازي سيستم تهويه اتاق عمل -  تجهيز اتاق عمل به سيستم ساكشن مركزي -  خريداري 2 عدد دستگاه بيهوشي جديد -  راه اندازي واحد دندانپزشكي بيهوشي در اتاق عمل - اضافه كردن يك اتاق به ساختار اتاق عمل و تغييرات ساختماني در ريكاوري -  خريداري دستگاه ليگاشور و اضافه كردن ست هاي جراحي  - تغيير و نوسازي وسايل و ابزارها - تقويت سيستم C.S.R داخل اتاق عمل -  افتتاح دفتر انجمن شكاف كام و لب شكري - خريداري يك دستگاه اتوكلاو سيار جهت اتاق عمل - دي كلينيك و اتاق post icu توسعه و زیبا سازی فضای بخش جراحی

واحد هاي آموزشي و پژوهشي و اداري ساختمان

1.تكميل و انتقال واحد آموزش به محل كتابخانه و تجهيز واحدهاي آموزشي

2.شروع به كار واحد وب سايت در جهت ارتقاء سايت دانشگاه و انتقال اطلاعات سايت بيمارستان در سايت دانشگاه

3. نوسازي و بهينه سازي آشپزخانه بيمارستان و انتقال آن به طبقه همكف

4. نوسازي و بهينه سازي سيستم دفع زباله در بيمارستان

5 . انتقال داروخانه سرپايي به محل درمانگاه جهت سهولت كار همراهان بيمار

6. انتقال راديولوژي و آزمايشگاه به طبقه 1- ساختمان و نوسازي در جهت معماري جديد

7. خريداري تلوزيون جهت راديولوژي - آزمايشگاه و سالن انتظار

8. راه اندازي واحد روابط عمومي جهت رفاه حال پرسنل

9. راه اندازي واحد امور خيرين در بيمارستان

10. تجهيز واحد انبار به سيستم تهويه - كامپيوتر و قفسه هاي جديد

11. بررسي و دائمي نمودن دفتر جشنواره

12. راه اندازي بخش 24 ساعته در طبقه دوم

13. انتقال واحد بهداشت و دندانپزشكي به محل جديد

14. افتتاح نمازخانه جدید

15. نوسازی فضای پذیرش و بستری و ترخیص بیماران

16. بهسازی فضای واحد مدارک پزشکی ، درآمد و آمار

توسعه بخش ها

1-راه اندازي بخش PICU

2 - افتتاح بخش نفرولوژي در تاريخ 6/3/86

3 - افتتاح كلينيك گفتار درماني

4 - افتتاح كلينيك تغذيه

5- افتاح کلینیک خود مراقبتی

5 - راه اندازي دندانپزشكي تحت بيهوشي و نوسازی فضای دندانپزشکی

6 - افتتاح واحد اسپیرومتری

7 - افتتاح دي كلينيك

8 - راه اندازي واحد يورودايناميك

9 - افزايش تخت هاي جراحي از 24 به 50

10 - جابجايي بخش نفرولوژي و راديولوژي و آزمايشگاه

11 - طراحي فضاي انتظار اطاق عمل

12 راه اندازی اتاق عمل سرپایی در طبقه همکف

13 - كسب مجوز افزايش تخت هاي ICU از 10 تخت به 21 تخت

14 بهسازی و نوسازی فضای اورژانس 2

15- افتتاح اورژانس 1

16- راه اندازی سیستم نوبت دهی اینترنتی در درمانگاه فوق تخصصی و تخصصی بیمارستان

17- افزودن تخصص های نورولوژی ، پوست، گوش و حلق و بینی، قلب و ریه در درمانگاه

18- بهسازی فضای درمانگاه

19- پروژه ساختمان امام رضا در 4 طبقه جهت افزایش تخت های بیمارستانی

فعاليت هاي آموزشي

1 - كسب امتياز آموزشي جهت اموزش دستياران فوق تخصصي در بخشهاي نفرولوژي - جراحي اطفال و فلو بيهوشي اطفال

2 - توسعه و تجهيز كتابخانه

3 - راه اندازي و تجهيز واحد توسعه و تحقيقات

4 - برگزاري سه دوره جشنواره علمي تحقيقاتي كودكان سرور

5 - برگزاري كارگاه كشوري و بین المللی شكاف كام و لب

6 - كسب درجه ارزشيابي يك طي سالهای پياپي

7- برگزاری سمینارهای آموزش مداوم از جمله : احیاء روش های درمانی شوک در کودکان پنومونی هموویژیلانس- ایمنی بیمار و...

8- برگزاری راندهای آموزشی پزشکی و پرستاری

9- توسعه برنامه های آموزشی کارکنان به صورت کلاس های کددار و کنفرانس های درون بخشی

10- اجرای برنامه پایلوت آموزش حین فعالیت در بالین بیمار جهت کارکنان پرستاری و کسب مقام سوم کشوری در جشنواره مطهری در سال 95

11- برگزاری ذوره های آموزشی ویژه رسته خدمات  (انضباط کاری ، احکام ، بهداشت ، نحوه نظافت و پیشگیری از بیماریهای واگیر و قوانین کنترل عفونت)

12- افتتاح واحد کلینیک خودمراقبتی و آموزش به بیمار و کسب مقام اول جشنواره مطهری سال 95

فعاليت هاي IT

1 - راه اندازي سيستم PACS در بيمارستان براي نخستين بار در دانشگاه علوم پزشكي مشهد

2 - توسعه و تكميل فعاليت هاي HIS

3 - تكميل وب سايت بيمارستان در بستر جوملا

4 - راه اندازي سيستم اتوماسيون اداري

5 - راه اندازي سيستم دوربين مدار بسته در بيمارستان و تمامي تخت هاي بخش ICU