مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی دکتر شيخ

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

پیشرفت های بيمارستان در جهت اهداف کنترل عفونت به شرح زير مي باشد

  • تغيير و بهبود فضاي توزيع غذاي بيمارستان ( تعويض سنگ فرش- ديوار هاي بخش- تعبيه تي شور و کف شور – دستشويي محل شستن دست ها در اين بخش و نقاشي فضا )
  • بهبود فضاي ورودي بخش ICU و تعبيه پارتيشن ( مجهز به کفش ، دمپايي و جالباسي) در اين قسمت به جهت کنترل ورود و خروج
  • تعبيه ست هاي احياء، مجهز به ابسلانگ و تيغه هاي لارنگوسکوپ و لوله تراش ها و غيره براي تمامي بيماران به صورت اختصاصي
  • تهيه ست هاي لوله هاي خرومي اضافي جهت دستگاه ونتيلاتور _ يگبار مصرف جهت هر بيمار
  • تصحيح فرايندهاي ضد عفوني تجهيزات
  • تصحيح و بهسازي فضاي شيمي درماني( جداسازي محل و اماده سازي )
  • پيگيري بيماران ايزوله
  • تغيير فضاي لنژري در جهت استاندارد
  • تصحيح فرايند استريليزاسيون در بخش CSR و پيگيري انديکاتورهاي استريليزاسيون
  • خريداري يک دستگاه اتوکلاوير وکيوم
  • برقراري کلاس هاي اموزشي منظم جهت کليه پرسنل اداري و درماني
  • تهيه ديس پنسر جهت تمامي اتاق هاي بيمارستان در تمامی سرتخت بیماران
  • برگزاري کليه کلاس هاي درون بخشي براي تمامي پرسنل در راستاي فرهنگ ايمني و بهداشت
  • استفاده از دستگاه کشت خون در جهت پاسخ دهي دقيق و سريع تر کشت هاي خون
  • يکبار مصرف نمودن کوترهاي اتاق عمل
  • پيگيري جهت خريدن دستگاه اتوکلاو پلاسما
  • کنترل و ثبت آمار ماهانه عفونت هاي بيمارستاني و ارسال به معاونت درمان
  • کنترل و نظارت و ثبت آمار بهداشت دست هر سه ماه به بخش های بیمارستان و دانشگاه 
  • بهسازی و بازسازی فضای CSR  
  • تصحیح فرآیند تحویل اقلام استریل به بخش ها 
  • پی گیری و اقدامات اصلاحی موارد مراجعات فصلی پرسنل
  • ثبت هر سه ماه جرم میکروبی مقاوم کشت خون بخش ها و مقاومت های آنتی بیوتیکی آنها و اعلام در کمیته بیمارستان
  • بهبود فضای ایزوله بخش اورژانس، هماتولوژی II و نفرولوژی 
  • پی گیری خرید فیلتر و فن فیلتر باکس جهت ایزوله اورژانس 
  • برگزاری سالانه جشن روز جهانی بهداشت دست بین کارکنان و بیماران 
  • بازسازی و بهسازی اتاق کثیف بخش اورژانس، نفرولوژی و هماتولوژی II
  • بازسازی فضای ورود و خروج همکاران خانم و آقا در اتاق عمل 
  • مجهز کردن سالن و ورودی بیمارستان به هندراب
  • پی گیری خرید و تعویض کف پوش اتاق کار بخش هماتولوژی I 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

استريليزاسيون مرکزي 

مسئول : خانم طاهره پيروي ( کارشناس پرستاري )

اهداف

  • اصلاح و بروز کردن فرايندهاي مربوط به استريليزاسيون و وسائل و تجهيزات
  • اصلاح و بروز کردن فرايندهاي مربوط به کنترل کيفي استريليزاسيون

جمع آوري و دفع زباله هاي بيمارستاني 

مسئول : آقاي مهندس خدمتگزار ( کارشناس بهداشت محيط)

اهداف 

  • اصلاح و نظارت بر جمع اوري ، بي خطر سازي و دفع زباله هاي بيمارستاني
  •  بهسازي محيط

 لنژري

مسئول : غلامرضا خاکشور

اهداف

  • کنترل و نظارت بر کليه فرايندهاي مربوط به لنژري

تاسيسات 

مسئول : آقاي محمود ميراني ( تکنيسين الکترونيک )

اهداف

اصلاح و بروز کردن وضعيت تاسيسات ، اب و فاضلاب و تجهيزات در ارتباط با کنترل عفونت

تغذيه و آشپزخانه

مسئول : اقاي عباس مالک ( کارشناس تغذيه )

اهداف

اصلاح و بروز کردن فرايندهاي مربوط به انبارغذايي، تهيه و توزيع مواد غذايي در بيمارستان در ارتباط با کنترل عفونت هاي بيمارستاني و بيماريهاي قابل انتقال از طريق آب و غذا

 امور خدمات

مسئول : آقاي غلامرضا خاکشور

اهداف 

  • نظارت بر واحدهاي فوق و تامين و پيگيري درخواست هاي مربوطه هر واحد
  • نظارت برامور شرکت هاي خدماتي

کارشناس بهداشت 

مسئول : آقای میلاد حق شناس

اهداف 

  • واکسيناسيون و ايمونيزاسيون پرسنل
  • پيگيري بيماريهاي عفوني در بخش و ارائه امار هاي مربوط به مرکز بهداشت

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

مسئولیت ها و اهداف کلی

  • اطمینان از ثبت کلیه فعالیت های درآمدزای درمانی و غیر درمانی مرتبط با بیماران بستری و سرپایی
  • محاسبه دقیق و کامل هزینه های خدمات درمانی و غیردرمانی ارائه شده به بیماران  و دریافت هزینه با استفاده از دستگاههای پی سی پوز و  تسویه حساب و صدور برگه خروج بیمار در کوتاه ترین زمان ممکن
  • صدور قبض صندوق برای بیماران سرپایی و دریافت هزینه مربوطه با استفاده از دستگاههای پی سی پوز
  • ارسال بموقع صورتحساب به سازمانهاي بيمه گر و سایر سازمان های طرف قرارداد
  • تلاش و پیگیری جهت رفع نواقص و اشکالات پرونده ها و اسناد پزشکی بیماران به منظور کاهش کسورات
  • پیگیری دریافت وجوه درخواستی از سازمان های بیمه و سایر ادارات طرف قرارداد
  • کنترل نهایی ( کنترل مالی) پرونده ها و تحویل آنها به بخش مدیریت اطلاعات سلامت ( مدارک پزشکی)
  • همفکری ، تعامل و همکاری با سایر واحدهای بیمارستان در راستای رسیدن به اهداف فوق الذکر به خصوص واحد پذیرش و مدارک پزشکی – سرپرستاران و منشی های بخشی های درمانی و اتاق عمل
  • ارائه گزارشات و اطلاعات درآمدی مورد نیاز به مسئولین بیمارستان و دانشگاه
  • (بطور خلاصه هدف حسابداری درآمد بدست آوردن حداکثر درآمد در کوتاهترین زمان ممکن در چهارچوب ضوابط و قوانین جاری با رعایت حقوق گیرندگان خدمت و ارائه دهنده گان خدمت می باشد.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

مهمترین فعالیت های واحد

  • تحویل گرفتن پرونده های بیماران بستری و سرپایی از بخش های درمانی
  • چک کردن پرونده های بیماران بستری و رفع نواقص آن
  • محاسبه و كنترل دارو و اقدامات پاراكلينيكي
  • محاسبه ریالی پرونده بیماران بر اساس اقلام مورد قبول بيمه
  • ثبت پرونده های بستری در دفتر ثبت مربوطه جهت رسيدگي كارشناسان بيمه
  • تفکیک پرونده های دریافتی طبق ضوابط بيمه و مرتب سازي آن
  • تبادل پرونده ها با کارشناسان بیمه و رفع نواقص و اشکالات احتمالی پرونده ها به منظور کاهش کسورات
  • ثبت کسورات کارشناسی در سیستم HIS
  • ارسال کامل ليست و پرونده هاي مالي بیماران پس از انجام عملیات حسابداری به سازمانهاي بيمه گرطرف قرارداد.
  • محاسبه پرونده بیماران تصادفی و سرطاني و ارسال رونوشت اسناد به معاونت درمان
  • بايگاني سيستمي کلیه پروندها (بستری بیمه ای ، آزاد)
  • بايگاني رسيدها و ليست بيماران ارسالي جهت پيگيري وصول از سازمانهاي بيمه گر
  • كنترل نهايي و مالي پرونده ها
  • تحويل پرونده ها به بايگاني مدارك پزشكي
  • کنترل و جمع بندی  و رفع نقص اسناد (نسخ) سرپایی و ارسال آنها به سازمان های بیمه  و پیگیری کسورات احتمالی