مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی دکتر شيخ

كارگاههاي واحد توسعه

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

كارگاهها و  كلاسهاي برگزار شده در واحد توسعه
 
 
در این واحد همکاری های لازم جهت پشتیبانی طرح های تحقیقاتی بصورت همفکری برای تهیه پروپوزال های تحقیقاتی، فراهم آوردن دسترسی به مشاوران پژوهشی و همفکری برای نگارش مقالات علمی همچنین دسترسی به مشاور زبان انگلیسی جهت ویرایش مقالات انگلیسی انجام می پذیرد. برگزاری کارگاه های پژوهشی جهت اعضاء هیئت علمی و تهیه فیلم از کارگاه های برگزار شده و ارائه آنها به صورت سی دی های آموزشی و کمک آموزشی به متقاضیان از دیگر فعالیت های این واحد است. همچنین ارائه خدمات کامپیوتری از قبیل رایت سی دی، تایپ و پرینت مقالات و پروپوزال ها، راهنمایی جهت تهیه پوستر برای کنگره ها، راهنمایی جهت تهیه اسلاید نیز از دیگر وظایف این واحد می باشد.

اعضاء طرح تحقيقاتي پايان يافته:

معاونت پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي مشهد- مجري طرح

مديريت پژوهشي دانشگاه علوم پرشكي مشهد- مجري طرح

دكتر مهران هيرادفر(استاديار جراحي اطفال)- سرپرست واحد

دكتر ننا زابلي نژاد (استاديار آسيب شناسي) – مدير اجرائي

دكتر زهرا بديعي(استاديار خون اطفال)- همكار اجرائي

دكتر حميدرضا كياني فر(استاديار گوارش اطفال )- همكار اجرائي

دكتر محمد غروي(استاديار بيهوشي)- همكار اجرائي

دكتر سميرا ذبيحيان (استاديار جراحي مغز واعصاب)-همكار اجرائي

رياست بيمارستان كودكان دكتر شيخ

معاونت آموزشي بيمارستان كودكان دكتر شيخ

مديريت بيمارستان كودكان دكتر شيخ

دكترحبيب ا... اسماعيلي(استاديار آمار)-مشاور

دكتر محمد خواجه دلوئي- ( استاديار پزشكي اجتماعي)- مشاور

دكتر زهرا عباسپور راد (از ابتداي طرح تا 31/4/84)- پزشك طرحي

دكتر آلاله شجاع رضوي (از 10/12/86 تا پايان طرح 31/3/86)- پزشك طرحي

مرجان اردكانيان- منشي پزشكي

همكاران اصلي طرح بر اساس تقسيم كار در ابتداي طرح از سوي معاون پژوهشي سابق انتخاب شدند

مسئولين (پس از پايان طرح)

معاونت آموزشی بیمارستان فوق تخصصی کودکان دکتر شیخ

دكتر مهران هيرادفر(استاديارجراحي اطفال)- سرپرست واحد

دكتر ننا زابلي نژاد (استاديار آسيب شناسي) – مدير اجرائي

پرسنل حاضر در واحد

منشي پزشكي- مرجان اردكانيان (كاردان- كاربرد كامپيوتر)

تجهيزات واحد

- 5 دستگاه كامپيوتر به همراه خط اينترنت پرسرعت (2 عدد فلاپي درايو، 5 عدد سي دي درايو، 1 عدد CD Writer)

- 4 عدد ميز كامپيوتر

- 1 عدد ميز كامپيوتر سه تكه

- 6 عدد صندلي كامپيوتر

- 1 دستگاه پرينتر

- 1 دستگاه اسكنر

- 1 دستگاه كپي

کمک های بنياد سرور

1. سیستم Wireless با کمک های بنیاد سرور و بیمارستان دکتر شیخ با هزینه ای بالغ بر 50،000،000 ریال راه اندازی شده است.

2. چهار دستگاه کامپیوتر با هزینه ای بالغ بر 27،000،000 ریال

خدمات ارائه شده

  1. تايپ مقالات هيات علمي

  2. تايپ نامه

  3. تهيه فرم پرسشنامه جهت طرح هاي تحقيقاتي

  4. تايپ جزوات آمار و SPSS

  5. زيراكس جزوات كارگاه ها به تعداد شركت كنندگان

  6. تايپ فرم پروپوزال و پايان نامه

  7. تايپ گزارش سفر

  8. تايپ فرم ارتقاء اعضاء هيات علمي

  9. وارد نمودن داده در SPSS

  10. تهيه نمودار توسط نرم افزار Excel

  11. تهيه اسلايد هاي آموزشي اساتيد جهت ارائه در كلاس ها و همايش ها

  12. تهيه پوستر اعضاء هيات علمي جهت ارائه در همايش هاي داخلي و خارجي

  13. Submit مقالات در مجلات داخلي و خارجي

  14. هماهنگي با مشاور زبان جهت ويرايش مقالات انگليسي

  15. هماهنگي با مشاور آمار جهت پروپوزال ها

  16. خدمات كامپيوتري شامل رايت سي دي، پرينت، اسكن، كپي فلاپي و ...

  17. بر طرف نمودن اشكالات نرم افزاري كامپيوترهاي موجود در واحد

  18. نصب نرم افزارهاي مورد نياز

  19. راهنمايي مراجعين جهت استفاده از نرم افزار ها و خط اينترنت بوسيله 5 دستگاه كامپيوتر موجود

  20. جمع آوري اطلاعات آموزشي، پژوهشي اعضاء هيات علمي جهت تايپ و ويرايش CV

  21. زيراكس مقالات

  22. امانت فيلم و سي دي آموزشي

  23. خريد ملزومات واحد (فيلم خام، سي دي خام، كاور سي دي، لوازم پذيرايي جلسات واحد، لوازم التحرير، ماوس، كي برد)

  24. بردن نامه هاي واحد به معاونت پژوهشي

  25. تحويل دادن و گرفتن فيلم هاي كارگاه جهت تبديل به سي دي آموزشي

  26. برگزاري كارگاه، هماهنگي با اساتيد كارگاه، شركت كنندگان، واحد سمعي بصري جهت فيلم برداري، پذيرايي

  27. برگزاري جلسات واحد توسعه پژوهش هماهنگي با شركت كنندگان در جلسه

  28. شركت در سه نمايشگاه هفته پژوهش طي سه سال (ارائه پوستر، پمفلت، سي دي هاي آموزشي ...)

  29. جمع آوري اطلاعات، ارائه آمار، تهيه بولتن و اسلايد جهت جلسات هم انديشي واحدهاي توسعه پژوهش (5 جلسه)

  30. جمع آوري و بروز رساني اطلاعات، طراحي و پيگيري راه اندازي وب سايت واحد

  31. ارائه آمار سه ماهه به مديريت پژوهشي

 

کارگاه های پژوهشی برگزار شده جهت اعضاء هیئت علمی

در مجموع 15 عنوان كارگاه طي 41 جلسه جهت اعضاء هيات علمي برگزار شده:

ردیف

نام کارگاه

مدرس

تعداد جلسات

1

منابع الکترونیک

خانم مدیر امانی

2

2

مفاهیم اساسی آمار در علوم پزشکی

دکتر اسماعیلی

6

3

شیوه نگارش مقالات به زبان لاتین (یکروزه)

(Scientific Writing)

دکتر آخوندزاده

1

4

فیش برداری الکترونیک

(Reference manager)

دکتر کیانی فر

1

5

روش تحقیق

دکتر خواجه دلوئی

8

6

شیوه نگارش مقالات به زبان علمی- سطح 2

دکتر شاهین آخوندزاده

1

7

کلینیکال ترایال

دکتر خواجه دلوئی

2

8

مدیریت پژوهش

دکتر خواجه دلوئی

1

9

SPSS

دکتر اسماعیلی

6

10

نمونه گیری و تعیین حجم نمونه

دکتر اسماعیلی

2

11

طراي، هدايت و انتشار كارآزمايي هاي باليني

دكتر نسرين رفعتي

دكتر محمدرضا محبي

خانم معصومه ثناگو

1 (دو روزه)

12

پزشكي مبتني بر شواهد

دكتر خواجه دلويي

دكتر كياني فر

3

13

تهيه پوستر