پیشرفت های بيمارستان در جهت اهداف کنترل عفونت به شرح زير مي باشد
- تغيير و بهبود فضاي توزيع غذاي بيمارستان ( تعويض سنگ فرش- ديوار هاي بخش- تعبيه تي شور و کف شور – دستشويي محل شستن دست ها در اين بخش و نقاشي فضا )
- بهبود فضاي ورودي بخش ICU و تعبيه پارتيشن ( مجهز به کفش ، دمپايي و جالباسي) در اين قسمت به جهت کنترل ورود و خروج
- تعبيه ست هاي احياء، مجهز به ابسلانگ و تيغه هاي لارنگوسکوپ و لوله تراش ها و غيره براي تمامي بيماران به صورت اختصاصي
- تهيه ست هاي لوله هاي خرومي اضافي جهت دستگاه ونتيلاتور _ يگبار مصرف جهت هر بيمار
- تصحيح فرايندهاي ضد عفوني تجهيزات
- تصحيح و بهسازي فضاي شيمي درماني( جداسازي محل و اماده سازي )
- پيگيري بيماران ايزوله
- تغيير فضاي لنژري در جهت استاندارد
- تصحيح فرايند استريليزاسيون در بخش CSR و پيگيري انديکاتورهاي استريليزاسيون
- خريداري يک دستگاه اتوکلاوير وکيوم
- برقراري کلاس هاي اموزشي منظم جهت کليه پرسنل اداري و درماني
- تهيه ديس پنسر جهت تمامي اتاق هاي بيمارستان در تمامی سرتخت بیماران
- برگزاري کليه کلاس هاي درون بخشي براي تمامي پرسنل در راستاي فرهنگ ايمني و بهداشت
- استفاده از دستگاه کشت خون در جهت پاسخ دهي دقيق و سريع تر کشت هاي خون
- يکبار مصرف نمودن کوترهاي اتاق عمل
- پيگيري جهت خريدن دستگاه اتوکلاو پلاسما
- کنترل و ثبت آمار ماهانه عفونت هاي بيمارستاني و ارسال به معاونت درمان
- کنترل و نظارت و ثبت آمار بهداشت دست هر سه ماه به بخش های بیمارستان و دانشگاه
- بهسازی و بازسازی فضای CSR
- تصحیح فرآیند تحویل اقلام استریل به بخش ها
- پی گیری و اقدامات اصلاحی موارد مراجعات فصلی پرسنل
- ثبت هر سه ماه جرم میکروبی مقاوم کشت خون بخش ها و مقاومت های آنتی بیوتیکی آنها و اعلام در کمیته بیمارستان
- بهبود فضای ایزوله بخش اورژانس، هماتولوژی II و نفرولوژی
- پی گیری خرید فیلتر و فن فیلتر باکس جهت ایزوله اورژانس
- برگزاری سالانه جشن روز جهانی بهداشت دست بین کارکنان و بیماران
- بازسازی و بهسازی اتاق کثیف بخش اورژانس، نفرولوژی و هماتولوژی II
- بازسازی فضای ورود و خروج همکاران خانم و آقا در اتاق عمل
- مجهز کردن سالن و ورودی بیمارستان به هندراب
- پی گیری خرید و تعویض کف پوش اتاق کار بخش هماتولوژی I